Rusya E-Ticaret Pazarı Bursa Firmalarını Bekliyor

13.06.2023



Rusya’nın önde gelen e-ticaret platformu Ozon’un Türkiye Direktörü Hazal Maraş, BTSO Akademi projesi kapsamında düzenlenen seminerde Rusya e-ticaret pazarına girmek isteyen Bursa iş dünyası temsilcilerine önemli ipuçları verdi. Rusya’da geçen yıl e-ticaret pazar büyüklüğünün 84 milyar dolara ulaştığını belirten Maraş, “Yaşanan politik kriz sonrası Batılı markaların Rusya’dan çekilmesiyle online alışveriş daha fazla önem kazandı. Bu markalara ulaşımı sağlayan online alışveriş siteleri müşteri tercihlerinde öne çıkıyor.” dedi.
BTSO Akademi projesi kapsamında “E-Ticaret ile Rusya Pazarına Giriş” semineri düzenlendi. Ozon Türkiye Direktörü Hazal Maraş ve Ozon Türkiye yetkililerinin katılımıyla gerçekleştirilen programa Bursa iş dünyası temsilcileri büyük ilgi gösterdi. Seminerin açılışında konuşan BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Muhsin Koçaslan, Bursa iş dünyasının dijital dünyaya uyum sağlayarak ticarette büyüyüp gelişmesini ve yeni pazarlara açılmasını hedeflediklerini söyledi. E-ticaret ve e-ihracatı dış ticareti geliştirecek çok önemli bir fırsat olarak gördüklerini ifade eden Koçaslan, “Perakende sektöründe büyük bir potansiyele sahip olan Rusya pazarı da firmalarımıza önemli fırsatlar sunuyor. BTSO Akademi projemiz kapsamında, Ozon Türkiye işbirliğinde düzenlediğimiz eğitimin firmalarımıza önemli kazanımlar sağlayacağına inanıyorum.” diye konuştu.
Ruslar E-Ticarete 84 Milyar Dolar Harcadı
Ozon Türkiye Direktörül Hazal Maraş, 145 milyonluk nüfusa sahip olan Rusya’da 100 milyon kişinin internet erişimi bulunduğunu söyledi. Rus tüketicilerin yüzde 75’inin online alışverişi aktif şekilde kullandığını belirten Maraş, “2022 yılında Rus vatandaşları e-ticarete 84 milyar dolar para harcadı. Bu yıl Rusya’da e-ticaret pazarının en az yüzde 30 büyümesi, toplam online sipariş sayısının ise 5 milyara ulaşması bekleniyor.” dedi.
25 Binden Fazla Sipariş Teslim Noktası
Rusya’daki e-ticaret pazarının hızlı bir gelişim aşamasından geçtiğini kaydeden Maraş, politik kriz sonrası Batılı markaların ülkeden çekilmesinin online alışverişe talebi artırdığını ifade etti. Maraş, “Yaşanan değişiklikler sonrası bu markalara ulaşım sağlayan pazar yerleri Rusya’daki e-ticaret gelişiminin odak noktası haline geldi. Ozon, ülkedeki en büyük dört e-ticaret sitesi arasında yer alıyor. Tüm kategorilerde binlerce satıcıyı milyonlarca alıcıyla buluşturan büyük bir pazar yeri. 2023 yılının ilk çeyreği itibariyle aktif kullanıcı sayısı 62 milyona ulaştı ve hızla artmaya devam ediyor. Ozon, Rusya’da 1 milyon 400 bin metrekare depo alanıyla faaliyet gösteriyor. Ülkede 25 binden fazla sipariş teslim alma noktası bulunuyor. Tüketicilerin yaklaşık yüzde 80’i siparişlerini bu noktalardan teslim alıyor.” şeklinde konuştu.
Rusya’daki ürün yelpazesini genişletmek amacıyla Bursa’dan yerel satıcıları platformlarına çekmeyi planladıklarını belirten Maraş, Ozon’un satıcılara sunduğu imkanlara yönelik de bilgiler verdi.
BTSO E-Ticaret ve Dijitalleşme Konseyi Başkanı İlker Özgüven ve Konsey Başkan Yardımcısı Barış Sülün ile Lojistik Konseyi Başkanı Ersan Keleş’in de takip ettiği seminer, iş dünyası temsilcilerinin merak ettiği soruların yanıtlanmasıyla sona erdi.





Follow us