BTSO Akademi’nin Eğitim Seferberliği Dijital Ortamda
20.09.2020
BTSO AKADEMİ’NİN EĞİTİM SEFERBERLİĞİ DİJİTAL ORTAMDA DEVAM EDİYOR
Pandemi nedeniyle eğitim programlarını dijital ortama taşıyan BTSO Akademi projesi kapsamında Nisan ayından bu yana düzenlenen 60’a yakın eğitim programına 25 bin kişi katıldı.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 2014 yılında Oda üyelerinin ve işletmelerindeki uzman çalışanların iş hayatındaki gelişim ve başarılarına katkı sağlamak ve Bursa iş dünyasına yeni ufuklar kazandıran bir eğitim ve gelişim platformu oluşturmak amacıyla BTSO Akademi projesi hayata geçirildi.
Proje kapsamında iş dünyasının talep ve beklentileri doğrultusunda Türkiye’nin önde gelen üniversite ve eğitim kurumlarıyla iş birliği içinde çok sayıda eğitim programı hazırlandı. Boğaziçi Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi, Bilgi Üniversitesi, Okan Üniversitesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi gibi önemli üniversitelerle iş birliği yapılırken, Doğan Cüceloğlu, Süleyman Orakçıoğlu, Üstün Dökmen, Cem Kozlu, Acar Baltaş, Emre Alkin ve Cengiz Tavukçuoğlu gibi uzman isimler BTSO üyeleriyle buluşturuldu.
BTSO Akademi’nin eğitim faaliyetleri pandemi sürecinde ise dijital ortamda devam etti. Pandemi sürecinde firmaların hızlı bir şekilde doğru bilgiye ulaşmasını sağlamak adına önemli eğitim programlarına imza atan BTSO Akademi, kamu yetkilileri ve alanında uzman isimleri iş dünyası ile buluşturuyor. BTSO Akademi online eğitim serisi ile koronavirüse karşı açıklanan destekler ve yürürlükteki uygulamalara ilişkin iş dünyasına rehberlik ediliyor.
60’A YAKIN EĞİTİM, 25 BİN KATILIMCI
BTSO Akademi kapsamında ilk online eğitim programı 3 Nisan 2020’de ‘Çek Ödeme Destek Paketi ve Bireysel Temel İhtiyaç Destek Kredisi Paketi’ konusu ile gerçekleştirildi. Nisan ayından bu yana Bütçe Planlama’dan Kriz Döneminde İşletme Yönetimi’ne, Yatırımlarda Devlet Destekleri’nden Dış Ticaretin Finansmanı’na kadar farklı konularda düzenlenen 60’a yakın eğitimden ise 25 bin kişi faydalandı. Zoom programı üzerinden yapılan eğitimler ayrıca BTSO’nun resmi Youtube sayfasından da canlı olarak yayınlandı.
İş dünyası temsilcileri geçmiş eğitimlerin kayıtlarına https://bit.ly/3g56eLQ adresinden ulaşabiliyor.
İŞKUR ve SGK İstihdam Teşvikleri Bilgilendirme Eğitimi
BTSO, pandemi nedeniyle dijital ortama taşıdığı BTSO Akademi projesi kapsamında "İŞKUR ve SGK İstihdam Teşvikleri Bilgilendirme Eğitimi” başlığıyla iki ayrı program düzenledi. Eğitimlerde SGK Bursa İl Müdürü Erhan Karaca ve İŞKUR Bursa İl Müdürü Feyzullah Eren Türkmen, istihdamın korunması amacıyla devreye alınan Kısa Çalışma Ödeneği ve diğer uygulamalara ilişkin merak edilen soruları yanıtladı. BTSO’nun Youtube kanalından da canlı olarak yayınlanan eğitimlerde Ekonomik İstikrar Kalkanı Paketi tedbirleri kapsamında istihdamın korunması ve üretimin devamı adına hayata geçirilen uygulamaların detayları ele alındı.
Vergide Detaylar Eğitimleri
BTSO Akademi projesi kapsamında pandemi sürecinde Bursa Vergi Dairesi işbirliğinde üç ayrı eğitim programı gerçekleştirildi. ‘Vergide Detaylar’ başlığıyla düzenlenen eğitimlerde pandemi döneminde mükelleflere sağlanan destekler hakkında iş dünyasına bilgi verildi. Önceki dönem Bursa Vergi Dairesi Başkanı Nuri Karakaş, “Vergide Detaylar bilgilendirme seminerimiz ile vergi sistemi ve pandemi döneminde iş dünyasına sağlanan destekler ile ilgili detayları paylaştık. Bilgilendirme seminerlerini yoğun katılımla gerçekleştirmemiz, Bursa iş dünyasının duyarlılığını göstermektedir. Vergi Dairesi olarak görevlerimizden bir tanesi de kurum düzeyinde edindiğimiz bilgi ve tecrübeyi mükelleflerimize aktarmaktır. Bu kapsamda BTSO Akademi projesiyle çalışmalarımıza devam ederek iş dünyasıyla bir araya geliyoruz.” dedi.
Kolay İhracat Platformu Eğitimi
BTSO İhracat Destek Ofisi işbirliğinde düzenlenen eğitimde Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Yenilikçi Teknolojiler Dairesi Şube Müdürü Yasin Uzun, Bakanlık tarafından devreye alınan Kolay İhracat Platfomu web sitesine ilişkin bilgiler paylaştı. İki yıllık bir çalışmanın ardından Ağustos ayında platformun ilk fazının devreye alındığını kaydeden Yasin Uzun, projenin amacı ve platformun genel mantığına ilişkin bilgiler aktardı. Yapay zeka ile pazar önerisi gerçekleştiren ilk algoritmanın Kolay İhracat Platformu’nda yer aldığını söyleyen Uzun, 5 binden fazla ürün bazında 190 ülke için bu verilerin sunulduğunu ifade etti. Yasin Uzun, 90 bin ihracatçı ve potansiyel KOBİ’nin ihracata dair tüm ihtiyaçlarını Kolay İhracat Platformu’nda bir araya getirdiklerini söyledi. Uzun, projenin ikinci fazı kapsamında platforma chatbot, alıcı ve satıcı bilgileri, eğitim modülü ve akıllı ihracat robotu gibi yeni modüller ekleneceğini de sözlerine ekledi.
Stratejik Pazarlama Yönetimi Eğitimi
Yönetim ve Marka Danışmanlığı kimliği ile öne çıkan Ayşe Topaloğlu Başan tarafından verilen eğitimde stratejik pazarlama, markalaşma, kurumsallaşma, dijital dönüşüm, artan rekabette çıkış yolları ve stratejileri konusunda katılımcılara detaylı bilgiler verildi. Verilerdeki artış, mobil platformlara erişimdeki artış, daha büyük ölçek ve daha yüksek teknoljik hız, teknoloji ve pazarlamanın birleşmesi, duygusal zekanın bir beceri olarak yükselişi olmak üzere 5 ana etkenin pazarlama alanında değişime yol açtığını kaydeden Topaloğlu Başan, örnekleriyle birlikte bu değişim hakkında açıklamalarda bulundu.
Veriye Dayalı Karar Verme Eğitimi
İş stratejisi, yönetim, dijital dönüşüm, inovasyon, yapay zeka ve veri analizi konularında uzman olan Semih Kumluk’un katıldığı eğitimde veri ve analitik stratejisi, teknoloji ve araçlar, yetenek ve uzmanlık, kültür ve liderlik ile veri odaklı dönüşüm konuları ele alındı. ‘Veri bilimcinin işinin yüzde 80’i elindeki verilerden değerli bilgileri ortaya çıkarmaktır.’ diyen Kumluk, veri odaklı karar verme önündeki engelleri ise veri kalitesi ve güven eksikliği, değerli bilgiyi kirli bilgiden arındırmada zorluk, sezgiye değer verme ve bilişsel engeller olarak sıraladı.
Bütçe Planlama Eğitimi
Besfin Direktörü Nihan Tarmur tarafından verilen eğitimde öncelikle makroekonomik göstergeler hakkında katılımcılara bilgi verildi. Bütçeyi belirli bir dönem için elde edilecek gelirle yapılması planlanan giderleri gösteren bir tahmin cetveli olarak tanımlayan Tarmur, bütçe oluşturmanın en temel prensibinin iş planı hazırlamak olduğunu söyledi. Geçmiş dönem verilerinin toplanması ve departman yetkililerinin koordinasyonunun da bütçe oluşturmada önemli olduğunu kaydeden Tarmur, bilanço, gelir tablosu, nakit döngüsü gibi kavramlar hakkında da bilgiler verdi.
İşverenlerin BES Konusunda Dikkat Etmesi Gereken Hususlar ve Yaptırımlar Eğitimi
Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Müfettişi İlhami Kabaktepe, bireysel emeklilik sisteminin Türkiye’de 2001 yılında yürürlüğe giren yasa ile hayatımıza girdiğini söyledi. Sistemin temelde iki amacı bulunduğunu kaydeden Kabaktepe, “Bireylerin emekliliğe yönelik tasarruflarının yatırıma yönlendirilmesi ile emeklilik döneminde ek bir gelir sağlanması ve ekonomiye uzun vadeli kaynak yaratılması sistemin amaçları arasında yer alıyor.” dedi. İlhami Kabaktepe, çalışanların işverenleri aracılığıyla bireysel emeklilik sistemine otomatik katılım süreçlerine ilişkin detaylı bilgiler paylaştı.
Pandemide Satış ve Saha Yönetimi Eğitimi
Serkan Acar tarafından verilen eğitimde pandemi sürecinde satış ve saha yönetimi konusunda iş dünyasına bilgiler verildi. Zorlu bir dönemden geçilse de ticaretin devam ettiğini, işletmelerin satış yapmak zorunda olduğunu ifade eden Acar, “Salgın sürecinde bazı işletmeler kapalı olsalar dahi dijital ortamda çözümler buldular. Satış online kanallara doğru yön değiştirdi. Burada iş yapan şirketler hacimsel olarak işlerini yüzde 200-300 oranında artırmayı başardılar.” dedi. Serkan Acar pandemi ile birlikte satışın öncelikli tanımı içerisine hassasiyet, sosyal fayda ve çözüm odaklı yaklaşım gibi kavramların da girdiğine dikkati çekti.
İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelik Eğitimi
BTSO Akademi projesi kapsamında düzenlenen online eğitimde konuşan Bursa Ticaret İl Müdürü İsmail Aslanlar, ikinci el motorlu kara taşıtlarının ticaretinde belirli sınırlamaların getirildiğini ifade ederek, yeni süreçte belediyeler ve ticaret il müdürlüklerinin koordineli olarak belgelendirme ve denetleme faaliyetleri yürüteceğini söyledi. Aslanlar, ”İkinci el motorlu kara taşıtlarının ticareti hakkındaki yönetmelik, 15 Ağustos 2020 tarihi itibari ile uygulamaya konuldu. Tüzel kişi, tacir, esnaf ve zanaatkarların ikinci el motorlu kara taşıtları ticareti faaliyetlerini kapsayan yönetmelik ile yetki belgesi zorunluluğu getirildi. Yönetmelik, ikinci el taşıt ticaretinin gerçekleşeceği ortamdan ödeme yöntemlerine kadar birçok alanda sınır ve denetlemelerin gerçekleşebilmesini kolaylaştırıyor.” dedi.
https://www.btsoekonomi.com/tr/yazi/817/1/btso-akademinin-egitim-seferberligi-dijital-ortamda-devam-ediyor.html